アナのこと~夢で日本に行くよ~

*アナ*

ハロー!アナだよ。私のブログへようこそ!

メートル法がわかるアメリカ人

その他

ほとんどの国は、メートル法を使う。しかし、アメリカは「帝国単位」って言う単位系を使う。例えば、キロメートルじゃなくて、マイルだよ。そして、身長を測定するために、フィートとインチを使う。私は5’3”(5フィートと3インチ)だよ。それは160センチ。

ほとんどのアメリカ人は、メートル法が全然わからない。「今日の温度は24°C」って聞いたら、暑いかどうかわからない。華氏(°F)を使うからよ。

約2年前に、私はメートル法を学ぶことを決めた。「日本人はメートル法を使うので、私も使いたい!」って思ったよ。「だから今日からいつもメートル法だけを使ってみる!」

その後で、巻き尺を取って、私の身長をセンチで測定した。身長は160センチだと見出した。それから、体重計を取って、ポンドからキロに変えるスイッチを見つけた。スイッチを入れて44キロだと見出した。

天気のアプリを摂氏に変えた。翌朝で、学校に行く準備をしてたときは、携帯にチェックして、18°Cだった。

「18°Cは何?暑い?寒い?長袖はいい?」って不思議に思った。w

メートル法に慣れることは、長い時間がかかった。

その年の春で、もっと暑くなった。

父:「おはよう、アナ。天気はいいんだね」
私:「そうね!今日の温度は22度に上がるそう」
父:「何?22度ってとても寒いだ。何言ってるんだよ」
私:「あ、ごめん!華氏で・・・72度でしょ。いいね」
父:「うっかりして摂氏で言ったね。日本人になってみてるか」
私:「日本の方法がわかりたいんだからぁ~」

そんな会話があったよ。w

今の私はメートル法がよくわかるんだ!でも周りの人はメートル法がわからないんだから、たまには誤解があるのよ。

あなたはどう思う?フィートとインチで身長がわかるの?アメリカはメートル法を学んだ方がいい?コメントしてね。^^

Most countries use the metric system. But America uses a system of measurement called the imperial system. For example, we use miles instead of kilometers, and measure a person's height in feet and inches. I'm 5'3" (five feet, three inches). That's 160cm.

Most Americans don't understand the metric system at all. If they heard the temperature today would be 24°C, they wouldn't know whether that's hot or not. That's because they use Fahrenheit (°F).

Two years ago, I decided to learn the metric system. I thought that, because Japanese people used the metric system, I wanted to use it too. So, from that day on, I would always try to use only metric!

After that, I grabbed a tape measure and measured my height in centimeters. I found out that I was 160cm. After that, I took the scale and found the switch that changed it from pounds to kilos. I flipped the switch and found out that I was 44kg.

I changed my weather app to be in Celsius. The next morning, when I was getting ready for school, I checked my phone and it was 18°C.

"What is 18°C? Hot? Cold? Are long sleeves okay?" I wondered. Lol.

It took a long time for me to become accustomed to the metric system.

That spring, it got hotter out.

My dad: Good morning, Ana. The weather's nice.
Me: Isn't it! It seems the temperature will reach 22° today.
My dad: What? 22° is really cold. What are you saying?
Me: Ah, sorry! In Fahrenheit... it's 72°. Nice!
My dad: So, you accidentally said it in Celsius. Are you trying to become Japanese?
Me: It's because I want to understand the Japanese ways~!

We had that kind of conversation. Lol.

Now I understand the metric system well! But the people around me don't, so sometimes we have misunderstandings.

What do you think? Do you know your height in feet and inches? Should America learn the metric system? Comment~. ^^

  • 雅+*

    雅+*

    2016/09/10 17:40:49

    もしアナに時間があったらなんだけど、雅の書いた英文をさっと見てもらえると助かります...
    きちんとした団体に報告書として送るから、自分の確認だけじゃ不安なんだ(´・ω・`)

  • 雅+*

    雅+*

    2016/09/10 16:38:30

    アナ!久しぶり^^

    ブログのタイトルに惹かれてこっちにコメントするけど、ほかのブログも楽しく読ませてもらったよ(*´∀`*)
    日本人は メートル法&℃ だけど、そっか、海外は違うんだよね... 
    雅は自由の女神の口は3フィートってことしか知らないやwww 知っておいたほうが便利だとは思うけどね。
    雅もちょっとフィートや℉を使ってみたくなっちゃった。今度やってみよう。

    雅は夏休みがすでに終わって新学期のテストもやっと終わったところ... 
    昨日テストが終わってやっとニコッとタウンに来れたよ~~~(´・ω・`)
    でもね、休んでいられないんだ。なぜなら... 夏休みの宿題がおわってない!!笑
    いや、笑いごとじゃないんだけどね。言い訳をすると、ドイツにいる17日間、宿題もってかなかったんだ...
    そして、ドイツに行った際のレポートも提出しなくちゃいけなくて、日本語と英語でそれぞれ書かなきゃいけない...
    しかも!明日には完成させないとだめなの...! 日本語はさっき終わったけど英語にするのは難しいな。

    てか学校の生徒数すごく多いね!?!?! そりゃぁ廊下が狭いわけだ...

  • ふぁう

    ふぁう

    2016/08/31 18:18:58

    日本に住んでても、外とやり取りできてるやつなら、インチやフィート程度の長さの単位は理解してるよ
    じゃないと物すら満足に買えない、アメリカのものも日本に一杯入ってきてるからね
    その辺で売ってるジーンズなんてインチ表示は基本だよ

    ただ、世界では、欧州を含めてメートル法の方が通じる、アナはもちろん両方わかってたほうがいい

    温度は、その国に住まないとあんまり関係ないけど、世界では、摂氏の方が通じるよ
    アナは日本とアメリカと両方に住むんだろ、摂氏も華氏も両方わかってた方がいい

    あとは、科学でやる絶対温度を理解しておかないと、勉強をちゃんとやるならね

  • ☆きゃりー☆

    ☆きゃりー☆

    2016/08/24 11:59:52

    Okay~! I'll learn the imperial system again!!^^ My height is 162 cm, so is it 5'4"? A person who is 180cm is very high, but s/he is still 5'10". For me, 5'4" and 5'10" don't sound much different. Lol

    私は最近、いただきますの前にお祈り唱えるのよ~。アメリカ人みたい?(笑)

  • ☆きゃりー☆

    ☆きゃりー☆

    2016/08/23 11:09:41

    I didn't know most countries use the metric system. Then it would be a good idea that American learn the system as you did.^^
    I learned imperial system when in the U.S., but I've forgot it all now as I don't use it in my daily life!^^;

    アナちゃん、食事の時、はしも使うのね!すごいアメリカ人~^^